Erasmus+

«Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών»

«Το Erasmus+ είναι το πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εκπαίδευση, την κατάρτιση, τη νεολαία και τον αθλητισμό, που στοχεύει στην ενίσχυση των δεξιοτήτων και της απασχόλησης καθώς και στον εκσυγχρονισμό των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των σπουδαστών σε όλους τους τομείς της Δια Βίου Μάθησης.

Το Erasmus+ αποτελείται από 3 δράσεις -Key actions- εκ των οποίων η δράση KA2 αφορά στη σύμπραξη μόνο μεταξύ σχολείων τα οποία συμμετέχουν στο πρόγραμμα είτε ως εταίροι είτε ως συντονιστές και ένας από τους βασικούς στόχους αυτής της δράσης είναι η ανταλλαγή καλών πρακτικών στην εκπαίδευση μεταξύ των συμμετεχόντων.

Το σχολείο μας μετά από την έγκριση της σχετικής αίτησης που είχε υποβάλλει μαζί με 5 ακόμη ευρωπαϊκά σχολεία συμμετέχει ως εταίρος στο Σχέδιο Δράσης με τίτλο: ?in omnibus omnia est? σε ελεύθερη απόδοση «Όλα συνδέονται μεταξύ τους».

Τα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι από την Ολλανδία, τη Βόρεια Ιρλανδία, τη Φινλανδία ,τη Σουηδία και την Ισπανία. Το πρόγραμμά μας είναι τριετούς διάρκειας και συντονιστής του έργου είναι το Ολλανδικό σχολείο.

Η πρώτη συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο δημοτικό σχολείο Oanset,στο Ried της Ολλανδίας στις αρχές Νοέμβρη.(Δείτε φωτογραφικό υλικό)

Η δεύτερη συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στο σχολείο μας την 3η εβδομάδα του Μαίου και θα έχουμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε και μικρούς μαθητές από τις χώρες συμμετοχής.

  • DSC07053
  • IMG_3496
  • IMG_3566

Simple Image Gallery Extended

 Στις αρχές Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε προγραμματισμένη εκπαιδευτική επίσκεψη στο σχολείο Sprakskolan στην πόλη Umea της Σουηδίας. από τη Διευθύντρια του σχολείου μας Καραγιαννάκη Αδαμαντία και τους εκπαιδευτικούς Κάπουα Δημήτρh και Σπανού Καλλιόπη. Η επίσκεψη έγινε στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+  με σκοπό την ανταλλαγή καλών πρακτικών στις μεθόδους διδασκαλίας  και παιδαγωγικής προσέγγισης των μαθητών.

Ενημερωθήκαμε για το εκπαιδευτικό σύστημα της Σουηδίας ,για τα δημόσια και ανεξάρτητα σχολεία "free schools" και παρακολουθήσαμε μει αρκετό ενδιαφέρον και έκπληξη, σε αρκετές περιπτώσεις,την ευελιξία των εκπαιδευτικών τόσο στην εφαρμογή του προγράμματος σπουδών όσο και στην προσέγγιση των όποιων συμπεριφορών των μαθητών.Μια πραγματικά μοναδική εμπειρία, πραγματικά μοναδικές εικόνες που θα μοιραστούμε με τους μαθητές μας και τους συναδέλφους μας.

                    

 

 

 

 

 

 

 

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄τάξης έκαναν την δική τους πρόταση για ένα υγιεινό και θρεπτικό  γεύμα  στους φίλους τους από τα υπόλοιπα Ευρωπαϊκά σχολεία.H δράση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της Υγιεινής διατροφής,του 2ου θέματος του προγράμματός μας. 

Η Μελίνα πρόσθεσε τη δική της πινελιά , τα παιδιά δοκίμασαν τη σαλάτα τους,την πρόσφεραν στους δασκάλους τους και χόρεψαν στους ήχους του Ζορμπά...

 

   

 

 

 

 

 

Δείτε περισσότερα στα βιντεάκια που ακολουθούν

 

https://www.youtube.com/watch?v=BP4p6_eSEQQ

 

 

 

 

 

 

Σήμερα Τρίτη, 14/11/17 φάγαμε ένα  υγιεινό πρωινό όλοι μαζί παρέα. Οι μαθητές έφεραν διάφορους συνδυασμούς τροφών με την καθοδήγηση των δασκάλων τους. Έστρωσαν ένα "οικογενειακό" τραπέζι και όλοι μαζί πήραν το πρωινό τους. Αργότερα αφού "χώνεψαν" έπαιξαν διάφορα ομαδικά παιχνίδια. Διελκυστίνδα, μήλα, αμπάριζα, σκυταλοδρομίες κ.α.

Όλα τα παραπάνω πραγματοποιήθηκαν στα πλαίσια του προγράμματος ERASMUS και συγκεκριμένα στην  ενότητας " Υγιεινή διατροφή και άσκηση", που επεξεργαζόμαστε αυτή την περίοδο.

 

 

 

Oι δράσεις συνεχίστηκαν  στο Ολυμπιακό στάδιο ...

..

 

Κeep fit with healthy eating and regular exercise!

 

Ποιο είναι το μυστικό του φινλανδικού εκπαιδευτικού συστήματος;

 

                                  

 

Το κύριο χαρακτηριστικό είναι η ευελιξία και η αυτονομία του κάθε σχολείου.Τα παιδιά πηγαίνουν στην πρώτη δημοτικού στην ηλικία των 7 ετών.Το περιεχόμενο των μαθημάτων μειώνεται αισθητά ενώ δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στο περιβάλλον εκμάθησης το οποίο δεν περιορίζεται μόνο μέσα στη σχολική αίθουσα.Ενθαρρύνεται η διδασκαλία στη φύση, στα μουσεία ακόμη και σε ενεργές επιχειρήσεις. Για κάθε σχολικό μάθημα, χρησιμοποιείται ένας  συνδυασμός διαφορετικών μεθόδων διδασκαλίας. Για παράδειγμα η κατασκευή μιας φωλιάς μπορεί να είναι ένα καλυμμένο μάθημα Μαθηματικών, Γεωμετρίας και Μελέτης Περιβάλλοντος.Η νέα τεχνολογία έχει σημαντική θέση στο σύστημα αλλά δεν κατέχει τον πρωτεύοντα ρόλο.

Οι δάσκαλοι διαθέτουν απαραιτήτως μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών ενώ μηχανισμοί εποπτείας και αξιολόγησης δεν υπάρχουν. Το επάγγελμα του εκπαιδευτικού είναι πολύ δημοφιλές στη Φινλανδία και οι δάσκαλοι και οι καθηγητές χαίρουν μεγάλης εκτίμησης 

Ποιότητα και ισότητα στην εκπαίδευση με επίκεντρο το μαθητή και τις προσωπικές του δεξιότητες."Μαθαίνουμε , δεν εξεταζόμαστε!" αυτή είναι η φιλοσοφία τους.

 Συνοψίζοντας θα λέγαμε.....  no tests , no homework, teacher's autonomy , no inspection !  

Ίσως γι' αυτό η Φινλανδία φιγουράρει  πάντα στις πρώτες  θέσεις όσον αφορά τις διεθνείς κατατάξεις για το εκπαιδευτικό της σύστημα και για την επίτευξη των στόχων των νέων παιδιών.

                                            


Στα πλαίσια της ανταλλαγής των μασκότ των σχολείων μας οι μικροί μαθητές μας καλωσόρισαν τον Finn Mc Cool τον γίγαντα της Ιρλανδίας και έμαθαν πολλά για τους θρύλους της Ιρλανδίας όπως αυτόν για την ιστορία του Finn Mc Cool and the Giants? Causeway , ο Φιν Μακ Κούλ και το Πέρασμα των Γιγάντων.
Παίρνοντας για παράδειγμα τη γέφυρα που έφτιαξαν οι γίγαντες και ένωσαν την Βόρεια Ιρλανδία με τη Σκωτία σύμφωνα με το θρύλο, οι μαθητές μας «έχτισαν» τις δικές τους γέφυρες και συμμετείχαν στο διαγωνισμό ?Build your own bridge of friendship- Χτίσε τη δική σου γέφυρα φιλίας?. Οι γέφυρες που έφτιαξαν τα παιδιά ήταν πραγματικά μοναδικές με αποτέλεσμα όλα τα παιδιά να πάρουν την ?. πρώτη θέση κερδίζοντας από μία κονκάρδα με το μήνυμα: «Οι γέφυρες είναι ένα απλωμένο χέρι φιλίας, πάντα να χτίζεις γέφυρες φιλίας αλλά να διαλέγεις ποιες θα διασχίζεις».
Υ.Γ .Ευτυχώς τα παιδιά δεν τις γκρέμισαν μετά το τέλος του διαγωνισμού όπως έκαναν οι γίγαντες σύμφωνα με τον Ιρλανδικό θρύλο!

 Από 1 έως 6 Οκτωβρίου οι εκπ/κοί του σχολείου μας κ. Σπανού Πόπη, κ. Λιαπάκη Ελπίδα και κ. Μπράκης Παναγιώτης επισκέφτηκαν το σχολείο στο Pori της Φινλανδίας. Η εμπειρία τους ήταν μοναδική σε μια χώρα με εξαιρετικό εκπ/κό σύστημα. Οι ίδιοι θα μεταφέρουν τις εμπειρίες τους στους υπόλοιπους εκπ/κούς και μαθητές του σχολείου μας  

 

                                 

                                                

 

   

 

    .                                                           

 

                 

       

               

 

              

 

                                       

 

 

           

 

Στα πλαίσια της συμμετοχής του σχολείου μας στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ πραγματοποιήθηκε η τρίτη εκπαιδευτική συνάντηση στο σχολείο POKRIN KRISTILLINEN KOULOU στο Πόρι της Φινλανδίας. Στη συνάντηση συμμετείχαν και εκπαιδευτικοί του σχολείου μας οι οποίοι πήραν μέρος σε επιμορφωτικές δράσεις σχετικά με το εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας, το οποίο θεωρείται ως το καλύτερο και αποτελεσματικότερο εκπαιδευτικό σύστημα στον κόσμο, αλλά και σε ανάλογες δράσεις σχετικές με τα καινοτόμα προγράμματα που εφαρμόζoνται σε πολλά σχολεία της Φινλανδίας. όπως το πρόγραμμα Young Leadership.
Οι ίδιοι δίδαξαν το μύθο του Δαίδαλου και του Ίκαρου με βιωματικό τρόπο στους μικρούς μαθητές καθώς και ελληνικούς χορούς και παραδοσιακά παιχνίδια.
Η υποδοχή του Φινλανδικού σχολείου στην ελληνική αποστολή που συμμετείχε στη συνάντηση ήταν συγκινητική και εξαιρετικά φιλική. Thank you Finland for the unforgettable moments you shared with us! (Διαβάστε περισσότερα στην κατηγορία ERASMUS)

 

 

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 5 επισκέπτες και κανένα μέλος